Sztojkások Debrecenben

2020. március 6-7. között líceumunkból 34 diák és négy tanár vett részt egy kiránduláson, Debrecenben. Ottlétünk idején a Svetits Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium gondoskodott arról, hogy jól érezzük magunkat.
Érkezésünkkor nagyon kedvesen, meleg szívvel fogadtak minket. Miután elfoglaltuk a szállást, és elfogyasztottuk a finom ebédet, egy városnézésre került sor, amelyben egy idegenvezető is segítségünkre volt. A városnézés során ellátogattunk a Megyei Levéltárba, ahol nagy szeretettel és két nagyon érdekes előadással vártak bennünket. Az első előadáson arról számoltak be, hogy Debrecen milyen szerepet játszott az 1848-49-es forradalom és szabadságharc eseményeit illetően. A második előadásban azokat a helyeket mutatták be, ahol az 1849-es kormány tagjai a mindennapjaikat töltötték. Ezen kívül láthattunk néhány olyan tárgyi emléket, amely 1849-hez köthető.
Miközben a csapat nagyobbik fele városnézésen volt, addig 2 diák és egy tanár a Svetits gimnazistáinak tartottak előadást, amelynek keretein belül közelebbről is megismerhették a Karácsfalvi Sztojka Sándor Görögkatolikus Líceum programjait, mindennapjait, szabályzatát. A diákok érdeklődéssel fordultak az intézmény felé, sokaknak kérdésük is akadt az előadás során.
Miután visszaérkeztünk a városnézésből, az intézmény diákjai körbevezettek minket az épületben, amely hatalmasnak bizonyult, és abban is biztosak voltunk, hogy egyhamar nem ismernénk ki magunkat a számtalan folyosó között.
Az esti programunk szintén a városban volt. A gyerekekkel a moziba látogattunk el, amely remek helynek bizonyult a kikapcsolódásra, és egy kicsit az utazás és a nap fáradalmait is kipihenhettük. A szállásra érkezve mindenki elvonult a szobájába, ugyanis másnap még hosszú út állt előttünk.
Szombaton, a reggelit követően már összepakoltuk a csomagjainkat, és bepakoltuk őket a buszba. Még a délelőtt egy részét a belvárosban töltöttük, azonban tizenegy óra körül már elbúcsúztunk vendéglátóinktól, és megköszöntük az ott töltött időt.
Útnak indulva nem maradhatott ki a kirándulásunkból a Debreceni Élményfürdő meglátogatása sem. Itt mindenkinek váltottunk jegyet, és kellemesen eltöltöttük az időt a fürdőben. Az ebédünket is itt fogyasztottuk el, az épület menzáján. Miután az összes csúszdán lecsúsztunk, és minden medencét kipróbáltunk, ideje volt tovább indulnunk. Ezúttal a plázába vittük el a diákokat, ahol mindenki vásárolhatott magának néhány dolgot, illetve vacsorázhattak is, amennyiben az úticsomagot kevésnek gondolták volna. Délután hatkor pedig már a határ felé indultunk a városból. Út közben meghallgathattuk egymás élményeit, és felidézhettük a kirándulás legélvezetesebb pillanatait. Ezekből írok le néhány gondolatot:
„ Nagyon kellemes volt az időtöltés, több szórakoztató program is volt, az egyik kedvenceim a plázázás, és az Aquapark volt. A múzeum is érdekesnek bizonyult, ott legfőképpen az ősi emberi maradványok és a festmények tudtak lekötni.A várostúrán is sok érdekességet lehetett megtudni Debrecenről. A Svetits gimnáziumban tett látogatás és a körülmények is biztatóak voltak már az első perctől. Összeségében nem bántam meg ezt a kis kiruccanást, és a sok tanulás után meg is érdemeltem!”
András, 9. osztályos tanuló
“ Nekem nagyon tetszett a kirándulás, mivel megismerkedhettünk a debreceni diákokkal és megnézhettük, hogy milyen náluk a tanítás külföldön, és hogyan zajlik egy átlagos napjuk. Sok érdekességet is láthattunk a városban, a pláza és a mozi is nagyon tetszett. A múzeum is érdekes volt, ahol Munkácsy Mihály festményét is megtekinthettük. Ha lenne még rá lehetőségem, hogy újra elmenjek, biztosan nem hagynám ki!”
Tímea, 10. osztályos tanuló
“Nagyon jól éreztük magunkat, nagyon kedvesen fogadtak minket az ottani diákok és tanárok barátságosak voltak. Ahogy odaértünk elfoglaltuk szálláshelyeinket. Ezt követően ellátogattunk Hajdú-Bihar Megyei levéltárba ahol számtalan érdekes dolgot hallhattunk és láthattunk. Az ebéd is nagyon finom volt, s miután végeztünk, következett a szabadidő. Megnéztük a várost. Esti program pedig mindenki számára a mozizás volt ahol mindenki egyénileg választhatta ki mit is szeretne nézni. Másnap ellátogattunk az Aquticumba ahol nagyon sok vidám élményeket szerezhettünk. Örülök,hogy elmentem a kirándulásra, mert így egész hétvégén együtt lehettem az osztálytársaimmal, osztályfőnökeimmel és iskola társaimmal. Úgy gondolom, ez egy csapatépítő kirándulás volt.”
Vanessza, 11. osztályos tanuló
“A legjobb része ennek a kirándulásnak az élményfürdő volt. A haverokkal, illetve nevelőtanárokkal majdnem megállás nélkül szaladgáltunk, siettünk a csúszdákhoz, versenyeztünk egymással, egyszóval nagyon jól éreztük magunkat. Nagyon örülök, hogy ilyen lehetőséget kaphattam az iskolámtól, és remélem azok a gyereket, akik majd felvételizni fognak ide, ugyanúgy élvezni fogják a líceum által szervezett kirándulásokat.”
Borisz, 11. osztályos tanuló
„Ami a legnagyobb élmény és a legjobban tetszett, az a Déri Múzeum látogatása, azon belül pedig a Munkácsy-trilógia, a múzeum leghíresebb kiállítása volt. Ezen kívül lehetőségünk volt megtekinteni a levéltárat, ami úgy tűnt, mindenki számára nagyon érdekes volt. Megérkezésünkkor a fogadtatást és a vendéglátást szeretnénk megköszönni a Svetits Gimnáziumnak. A kirándulás a Debreceni Aquatikummal végződött. Felejthetetlen élmény volt mindenki számára. Remélem, részt vehetünk még ilyesféle kirándulásokon, s még több élményben gazdagodhatunk.”
Nikoletta, 11. osztályos tanuló

Kirándulásunk végén megköszöntük a sofőrünknek, hogy megtette velünk ezt az utat, és hálásak voltunk azért, hogy mindig rugalmasan állt a dolgokhoz. Visszaérkezve a líceumba a gyerekek alig várták, hogy megosszák élményeiket diáktársaikkal. Köszönjük a vendéglátást a Svetits Gimnáziumnak, és a lehetőséget a Rákóczi Szövetségnek.

Kirándulásunk a Határtalanul Program támogatásával valósult meg, köszönet érte a gyermekek nevében!

További fényképeket az alkalomról ide kattintva érhet el.